Пропустити

Пласт і релігія

Роль Пласту у суспільстві. Взаємовідносини Пласту із різними суспільними організаціями

Модератор: Модератори

UNREAD_POST Юрко Шелест від Суб 22.07.06 12:38

Каріку:
Блазень це спосіб життя чи релаксації?
Imperium sibi - maxsimum imperium est. (лат.) - Володіти собою - ось найвища влада.
Юрко Шелест
Експерт
Експерт
 
Повідомлення: 397
З нами з: П'ят 30.09.05 17:37
Звідки: Острог-Рівне
Ім'я: Юрко
Прізвище: Шушкевич
Пластовий ступінь: Стпл.прих

UNREAD_POST karik від Суб 22.07.06 15:42

професія :lol:
Пу-гу!
karik
Експерт
Експерт
 
Повідомлення: 1434
З нами з: Вів 13.07.04 16:22
Звідки: Київ
Ім'я: Ігор
Прізвище: Ковальчук
Курінь: Загін Червона Калина
Пластовий ступінь: Скоб!

UNREAD_POST Змій від Суб 26.08.06 08:49

1. А що робити коли виникають нестандартны ситуації, наприклад кажуть клякати в церкві. В одностроях то не можна, неповага, всетаки.

2. Як пояснити священникам з глуші , що пластуни висловлюють повагу до Бога в поставі на “струнко”, а не в поставі “клянки”. Чи це можуть зрозуміти священники з села, які вперше бачать пластунів?
Аватар користувача
Змій
Експерт
Експерт
 
Повідомлення: 1247
З нами з: Нед 18.06.06 21:22
Звідки: Львів
Ім'я: Іван
Прізвище: Чир
Курінь: Орден Залізної Остроги
Пластовий ступінь: старший пластун

Пласт і релігія

UNREAD_POST Скок від Суб 26.08.06 19:48

Che написав:1. А що робити коли виникають нестандартны ситуації, наприклад кажуть клякати в церкві. В одностроях то не можна, неповага, всетаки.

У який спосіб прихилення колін (не перед ворогом, а в церкві перед Христом) може знеславити однострій?
Врешті -решт, клякни на одне коліно. Маємо таку команду у впоряді.

2. Як пояснити священникам з глуші , що пластуни висловлюють повагу до Бога в поставі на “струнко”, а не в поставі “клянки”. Чи це можуть зрозуміти священники з села, які вперше бачать пластунів?


Долучаю кілька думок, що видаються мені слушними. На жаль, не можу точно назвати автора. Знаю тільки, що писалися рекомендації багато років тому, а це свідчить, що й тут маємо оберемок клопотів, що кочують з року в рік, але не вирішуються.

"Табір
Готуючи табір у сільській місцевості, пам'ятайте: якщо парох представить Вас громаді, то й селяни сприймуть табір позитивно. Якщо Ваш табір матиме сприяння з боку духовенства — сприяння громади Вам ґарантоване. Тому про нав'язання контактів зі священиком у тій місцевості, де Ви збираєтеся таборувати, подбайте завчасно. Наперед довідайтеся, як звати священика і де він живе. У цьому вам допоможе відповідна церковна література (шематизм; див. додаток). Якщо Ви не маєте таборового капеляна, Вам потрібна буде духовна опіка місцевого пароха. Принаймні, в неділю Ви прийдете цілим табором в село на Службу Божу. Краще попередьте про це священика, аніж робити йому приємні несподіванки. Обов'язково довідайтесь точний розклад недільних богослужень, бо в деяких селах Свята Літургія відправляється почергово в різний час (наприклад, одної неділі о дев'ятій, а другої об одинадцятій), а в інших прийнято розпочинати відправу від Утрені та Часів. Якщо Ви не будете до цього приготовані, Вам доведеться може й півдня провести в церкві.
Ніколи не переборщіть з пластовим впорядом! Краще пригляньтеся, як поводиться громада в церкві під час богослуження, і робіть те саме: люди приймуть Вас, як своїх. Краще буде, якщо люди під час Освячення клякатимуть, і Вам зробити те саме, аніж командувати на всю церкву "на струнко". Не примушуйте людей оглядатися на себе і говорити, що ото прийшли якісь військові і не знають, як в церкві повестися. Тоді Вам не поможе ані пояснення, що то у нас в Пласті так прийнято, ані відповідна сторінка в "Житті в Пласті". Пам'ятайте народне прислів'я: "У чужий монастир зі своїм уставом не пхайся".

І ще трошки.

"На цьому місці хочу звернути увагу на прийнятий у нас так званий «церковний впоряд». Мовляв, там і там пластун в однострої має ставати на «Струнко», чого, між іншим, ніхто майже не практикує. В народі це влучно називається «пхатися в чужий монастир зі своїм уставом». Пластуни, як би вони не були вбрані і скільки б їх не було в церкві, під час Служби Божої є перш за все дітьми Божими, такими ж, як і всі парафіяни. Тому зовсім непотрібно звертати на себе надмірну увагу, що часом призводить до нерозуміння чи навіть до згіршення присутніх. Поводитися в храмі коректно, а головне — покірно, в потрібний момент прихилити коліна, бо Христос у Кивоті не є гербом ані прапором, якому віддаємо честь нашим впорядом. Він не потребує тієї чести. Він потребує нашої дитинної любови і чистого серця. І цілком непристойним вважаю поводитись у церкві так, щоб негайно всі парафіяни побачили, що прийшли якісь інші люди, не такі, як вони. Це виховує у пластунів зверхнє ставлення до оточуючих, якого їм і так, на жаль, не бракує. Думаю, що цю частину пластового впоряду слід ретельно переглянути".
Постараюсь стати активнішим дописувачем у цій темі.
Скок, ДК
Скок
Початківець
Початківець
 
Повідомлення: 86
З нами з: П'ят 17.10.03 18:35
Звідки: Станиця Вишгород
Ім'я: о. мітрат Сергій
Прізвище: Прудко
Курінь: Дубова Кора, Капелян ВЛ - січень 2003 р.Б.,почесний член ВЛ - жовтень 2003 р.Б.
Пластовий ступінь: пл. сен. пр.

UNREAD_POST Поручик від Нед 27.08.06 00:41

Che написав:1. А що робити коли виникають нестандартны ситуації, наприклад кажуть клякати в церкві. В одностроях то не можна, неповага, всетаки.
2. Як пояснити священникам з глуші , що пластуни висловлюють повагу до Бога в поставі на “струнко”, а не в поставі “клянки”. Чи це можуть зрозуміти священники з села, які вперше бачать пластунів?
Перше. В таких випадках я завжди застосовую старе військове правило, введене в дію ще офіцерами як австрійської так і російської армій - "Офіцер ніколи не стає на два коліна". Тому я зажди схиляю лише одне коліно. До речі тут є навіть біблійно-релігійне пояснення. Поза на два коліна - є позою раба, а Господь Бог дав нам право вибору - отже ми не раби!!! Стаючи на одне коліно пластун тим самим говорить - я вільна людина, що самостійно без примусу зробила свій вибір і визнала Його зверхність і лише Його волі я підкоряюся і служу.
Трохи пафосно звучить, але поки що жоден священник не зміг дати супротивну відповідь.
Друге. Як вірно говорить друг Скок, варто таки хоча б за день до служби підійти до священика і обговорити з ним вашу майбутню присутність на Службі. І навіть якщо ти проводиш мандрівний табір, тоді варто підійти до священика хоча б за годину до служби.
Честь - понад усе!
Хау!
Поручик
Експерт
Експерт
 
Повідомлення: 2274
З нами з: Нед 02.11.03 00:37
Звідки: Київ
Ім'я: Владислав
Прізвище: Берковський
Курінь: Плем'я Могікани
Пластовий ступінь: ст.пл.

UNREAD_POST Скок від Нед 27.08.06 22:53

[quote="Поручик Поза на два коліна - є позою раба

Треба додати - і грішника/каяника (у східній традиції). У західній традиції, прихиляючи одне коліно, виказують найвищу пошану людині (в т.ч. раби й гладіатори) й Богу (інкультурація традиції в обряд, обумовлена тим, що богословія заходу найперше акцентує увагу на людській природі Богочоловіка Ісуса. На Сході - Бог воплотився, став людиною. На Заході - людина прийняла повноту божества. Але не розходиться зараз про богословські тонкощі. Для практикуючого християнина (а таким засадничо має бути кожний пластун) колінопреклонна молитва в східній чи західній традиції не становить жодної проблеми. А якщо не практикуючий - бери, брате, катехизм у руки й починай науку.
Скок, ДК
Скок
Початківець
Початківець
 
Повідомлення: 86
З нами з: П'ят 17.10.03 18:35
Звідки: Станиця Вишгород
Ім'я: о. мітрат Сергій
Прізвище: Прудко
Курінь: Дубова Кора, Капелян ВЛ - січень 2003 р.Б.,почесний член ВЛ - жовтень 2003 р.Б.
Пластовий ступінь: пл. сен. пр.

UNREAD_POST Поручик від Пон 28.08.06 01:10

Скок написав:Треба додати - і грішника/каяника (у східній традиції).
Залежить про яку східну традицію ми говоримо і що маємо на увазі під дефініцією "східна традиція".
Скок написав:У західній традиції, прихиляючи одне коліно, виказують найвищу пошану людині (в т.ч. раби й гладіатори).
Оригінально, Меровінги, Капетінги та інші династії Європи перевертаються в гробах, бряжчать кістками, виють на луну :lol: . Друже, раб завжди (!!!!) стояв на двох колінах - це є загально світова поза, що простежується в усіх екультурних середовищах - від інків до ексімосів. Натомість гладіатор дійсно ставав на одно коліно, але це пов'язано власне з традицією, оскільки першо початково гладіаторами ставали полонені воїни, а воїну негоже ставати на два коліна перед ким завгодно. До речі, саме це лягло в основу т.зв. "західної" традиції колінопреклоніння. Все інше було лише пізнішими теологічними обгрунтуваннями.
Честь - понад усе!
Хау!
Поручик
Експерт
Експерт
 
Повідомлення: 2274
З нами з: Нед 02.11.03 00:37
Звідки: Київ
Ім'я: Владислав
Прізвище: Берковський
Курінь: Плем'я Могікани
Пластовий ступінь: ст.пл.

UNREAD_POST Скок від Пон 28.08.06 20:14

Поручик написав:Залежить про яку східну традицію ми говоримо і що маємо на увазі під дефініцією "східна традиція".


Окреслимо так: східнохристиянську візантійську


Поручик написав:Друже, раб завжди (!!!!) стояв на двох колінах.


Згоджуюсь і перепрошую за попередню неточність. Щось я теє того як його... переплутав :oops:
П.С. Але, якщо поставити дефіс (раби-гладіатори), що й жевріло десь у підсвідомості, коли писав, то може воно й не так страшно виглядатиме...
Скок, ДК
Скок
Початківець
Початківець
 
Повідомлення: 86
З нами з: П'ят 17.10.03 18:35
Звідки: Станиця Вишгород
Ім'я: о. мітрат Сергій
Прізвище: Прудко
Курінь: Дубова Кора, Капелян ВЛ - січень 2003 р.Б.,почесний член ВЛ - жовтень 2003 р.Б.
Пластовий ступінь: пл. сен. пр.

UNREAD_POST Поручик від Пон 28.08.06 20:33

До речі ціквий факт, на українських землях дійсно дуже поширеним було колінопреклоніння на одне коліно не залежно від обряду. В 1754 р. зі сторони московської церкви вийшла постанова про впровадження в церквах Малоросії клякання на два коліна. Пізніше ця ж постанова була перенесена і на Правобережну Україну.
Честь - понад усе!
Хау!
Поручик
Експерт
Експерт
 
Повідомлення: 2274
З нами з: Нед 02.11.03 00:37
Звідки: Київ
Ім'я: Владислав
Прізвище: Берковський
Курінь: Плем'я Могікани
Пластовий ступінь: ст.пл.

Поперед.

Повернутись в Пласт і суспільство

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Bing [Bot] і 2 гостей