5 порад, як організувати розвиваючі ігри для наймолодших дітей –– вдома і надворі - Пласт

Хочете організувати свій вихідний так, аби було весело і цікаво усій родині? Перше що спадає на думку –– поїхати кудись за місто та оглянути цікаві місця. Або ж гайнути в найближчий зелений закуток на шашлики. Але пташата, найменші пластуни, знають ще безліч варіантів розважитися не витрачаючи бензин чи дрова. Знають і їхні батьки, бо щотижня в Пласті опановують мистецтво цікавого проведення часу з родиною без ґаджетів. Хочемо поділитися з вами їх досвідом –– як легко організовувати ігри для дітей дошкільнят, віком 2, 5 чи 3 роки.

1. Все геніальне –– просто 

Якщо ви зібрали компанію з декількох родин, тоді перевірте простір на безпеку, і відпустіть дітей. Це називається самодіяльна гра 🙂. Діти завше знайдуть, чим себе зайняти. При цьому важливо домовитися з малюками про межі терену –– території, за яку діти не можуть заходити. Поясніть чітко і впевнено правила і важливість дотримуватися їх. Домовтеся з дітьми про загальний час перебування. Тривалість самодіяльної гри її ініціатори визначать самостійно.

2. Нове життя звичайної прогулянки 

Додайте краплю казкової загадковості до вашої прогулянки. Почніть підігрівати інтерес заздалегідь –– розкажіть історію стосовно місцевості чи деталей місця прогулянки по дорозі. А “родзинку” залиште не розказаною. На місці задайте казкові орієнтири, натякніть на можливі варіанти розгадок. І відпустіть (попередньо обговоривши питання безпеки).

3. Підтримуйте зацікавлення у грі

Щоб мотивувати дітей до спільного відпочинку використовуйте поетапні завдання. Це вам допоможе підтримати тривалий і повторюваний інтерес, натомість обіцянка смаколику чи ґаджета обрізає можливість поділитися усіма запланованими варіантами. Адже після здобуття бажаного, ви наступного разу вже не зможете привернути увагу дитини інакше як через знайомі стимулятори. 

Хочете пройтися на каяку Дністром, а дитина ниє, що нудно? Запропонуйте стати Піратами Оксамитових Морів, шукати скарби і виглядати торгові судна, ідеальні печери для ваших скарбів. Оберіть спільно ролі –– дайте дитині вибір. Хочете посидіти з подругами/друзями на березі озера? Запропонуйте побудувати замки чи парк розваг для королівн (ваших коліжанок). Також можна сховати щось і намалювати карту з підказками.

4. Гра –– це нагода стати ближче

Завжди виявляйте інтерес до того, що робить дитина. Особливо щиро захоплюйтеся її досягненнями. Але не надто часто, бо дитина припинить цінувати ваш відгук. Виділяйте час тільки для вашого спілкування – 5 хвилин щирого співпереживання ідеї дитини дасть більший результат, аніж кивання головою поміж жартами друзів чи телефонними дзвінками.

5. Якщо ви втомились, а дитина ні

Коли здається, що більше немає сил щось робити, попросіть, щоб вас вклали відпочити. Поміняйтеся ролями 😉.

Як ми це робимо в Пласті

В гніздечках пластунів-пташат (окремі групи дітей-однолітків віком до 6 років), під час зустрічей батьки та діти мають цільне півторагодинне заняття зі змінним темпоритмом. Під час них спокійні частини чергуються з рухливими. Інтерес дітей до дійства батьки підтримують історією/казкою/легендою, яка пронизує зустріч червоною ниткою. Обов’язково присутня одна або дві активні гри, щоб пташатка “вибігалися”. Також на занятті є час для спільного майстрування, коли учасники спокійно щось творять. 

Батьки пташат об’єднані бажанням допомогти дітям спілкуватися, вирішувати гуманно стандартні і нестандартні завдання, шукати розмаїті шляхи розвитку. Родини по черзі беруть участь в підготовці та проведенні занять –– коли одні батьки відповідають за гру, інші можуть приділити час своїм дітям. 

Діти віддзеркалюють стосунки батьків зі світом. Пташата пишаються своїми мамою чи татом, які розповідають цікаву казку їх друзям чи допомагають подолати перешкоди під час пластових занять та стараються наслідувати своїх батьків (часто підсвідомо). А з часом виростають такими ж активними особистостями, які так потрібні нашій державі. 

Поділитися

Автор: Ольга Кальбус

Відповідальна за роботу з дітьми до 6 років у Пласт Львів

Схожi новини