Виховна система - Пласт

Виховна система

Пластова виховна система складається з трьох елементів:

Ідейні основи Пласту. Це — ідея, закріплена в пластовій присязі, та виховний ідеал, який окреслений пластовим законом.

Пластова метода. Надзвичайно доцільна і всестороння, випробувана довгими роками пластова метода самовиховання.

Виховні засоби. Засоби — це зміст пластової діяльності.

Усі елементи цієї системи повинні бути одночасно застосовувані. Два перші елементи є незмінними, бо їх

неможливо модифікувати відповідно до бажань чи поглядів виховника. Третій елемент, засоби, може змінюватись

відповідно до потреб. Можна застосовувати одні чи інші типи занять відповідно до зацікавлень молоді.

Інколи говорять, що метою Пласту є виховувати, бо це виховна організація. Насправді, мета, до якої прямуємо

ми, це — добрий громадянин. Виховання — це засіб, який веде до мети. Це швидше завдання на час пластування,

ніж ціль. Виховувати у пластовій методичній системі означає створити відповідне середовище і відповідні засоби

для цілеспрямованого самовиховання.

Самовиховання — це процес постійної праці над собою. Пластуни і пластунки остаточно відповідають за свій

всебічний розвиток та вироблення свого характеру.

Праця в групі є невід’ємною частиною самовиховання і включає вміння спільно діяти, організовувати заняття,

взаємно дбати один про одного. У цьому процесі юнацтву допомагають виховники і відіграють роль менторів,

скеровують самостійну дію молоді в корисний напрям.

Все у Пласті виховує.

Пластові організаційні форми: гурток, курінь, кіш, станиця — це прототипи громадських організаційних форм.

Його старшина, тобто позиції у пластовій ієрархії — це зразок громадської провідницької системи. Відповідно,

обіймаючи ці посади, пластуни вчаться провідництву та громадській активності.