Екологiчна служба пласту - Пласт

Якщо ти активний пластун або ще не став пластуном, але тобі цікаво розвивати молодіжну скаутську організацію Пласт у її екологічному напрямку тоді зголошуйся

Наші контакти:

ecodepartment@plast.org.ua Facebook Instagram

Експертна рада екологічної служби

Ірина Миронова

голова ГО “Zero Waste Lviv

Тетяна Карпюк

Спеціалістка WWF Ukraine

Екопоради

Елементи пластової програми

Юнацькi вмілості еко тематики:

  • З гуртком посадить своє дерево та візьме участь у екологічній

    акції.

  • Розкаже про основні шляхи забруднення навколишнього

    середовища і

    методи їх

    усунення.

  • Знає основні види поновлювальних джерел енергії та технології

    їх

    використання.

  • Розкаже, як можна вдома економити на споживанні енергії та

    знайде

    застосування одному наявному предметові і застосує його.

  • Візьме участь у акції “Година Землі”. Знає про міжнародні та

    всеукраїнські

    екологічні фонди та організації.

  • Знає і розкаже про одного відомого українського еколога.
  • Знає найбільші екологічні проблеми свого міста.
  • Знати, які природні зони є в Україні; виготовити карту з їх

    зображенням. Пояснити, під впливом чого формуються природні зони.

  • Знати, які дерева, кущі та трави зустрічаються в Україні.

    Розпізнати в природі або на малюнку 5 дерев, 5 кущів та 10 трав’янистих рослин.

  • Знати, які тварини та птахи зустрічаються в Україні.

    Розпізнати в природі або на малюнку 5 тварин та 5 птахів. Розказати в гуртку чи новацькому рою про

    спосіб життя, звички однієї тварини.

  • Піклуватися пташками взимку (виготувати годівницю).
  • Прочитати оповідання про життя тварин чи птахів і розказати

    його у своєму гуртку.

  • Посадить з куренем 100 дерев з естетичним оформленням

    прилеглої території.

  • Буде провідником групи людей на екологічній акції. Знати

    термін розкладання основних матеріалів та методи прискорення цього процесу.

  • Виготовить хоча б 5 речей з старих предметів.
  • Розкаже про поновлювальні джерела енергії (ПДЕ) та доведе, що

    зменшив витрати енергії у власному домі. Надасть приклади застосування п’яти старих предметів.

  • Змайструє прилад, який за допомогою ПДЕ буде давати енергію

    на світіння 12 вольтної лампочки та пояснить принцип його дії.

  • Ознайомиться хоча б з однією працею з екології. Знає видатних

    Українських та іноземних Екологів.

  • Здобуде вмілість Еколог І та залучить 10 людей до “Години

    Землі”.

Новацькі вмілості еко тематики:

  • Відрізнити слід однієї людини від сліду іншої і розпізнай, чи

    бігла ця людина чи йшла спокійним кроком.

  • Навчись ховатись та маскуватись, а також правильно поводитись

    при стеженні.

  • Протягом однієї години спостерігай за твариною та уважно

    досліди, які сліди про свою поведінку вона залишає.

  • На прогулянці в природі знайди сліди життєдіяльності тварин

    та птахів: піря, послід, шерсть, рештки їжі, інше. Спробуй визначити кому вони належать.

  • В околицях табору або на прогулянці послухай голоси диких

    тварин або птахів. Навчись наслідувати трьох з них.

  • Навчись малювати та розпізнавати в природі сліди: коня,

    корови, свині, кози, гуски, зайця, собаки, кішки, горобця, ворони, мишки.

  • Виготов з гіпсу відбиток сліду.
  • Уважно досліди порядок речей в таборовій кімнаті чи на терені

    табору, і дізнайся що там відбувається в часі твоєї відсутності.

  • Знайшовши в природі старе місце вогнища , визнач за

    характерними слідами, хто там таборував.

  • Дізнайся про історію розвитку уявлень про Землю від різних

    народів. Розкажи хто такі Коперник та Галілей.

  • Довідайся про місце розташування Землі у Сонячній системі, її

    рух у просторі.

  • Поясни внутрішню будову планети
  • Назви оболонки Землі та їхню роль.
  • Дізнайся про найважливіші етапи геологічного розвитку Землі,

    коли і як відбувався рух материків.

  • Дізнайся про біологічний розвиток Землі: ери і періоди, появу

    на Землі життя та людини.

  • Поясни що таке паралелі, меридіани, екватор.
  • Назви всі континенти та океани.
  • Довідайся що таке географічні зони, до якої зони належить

    твоє місто.

  • Довідайся про значення термінів: “легені планети”, “озоновий

    шар”, “глобальне потепління”.

  • Довідайся, що ти особисто можеш зробити для охорони нашої

    планети.

  • Доглядай вдома за кімнатними рослинами у вазонах або на

    дворі. Дізнайся їх назви, намалюй як виглядає цвіт. Розкажи про особливості догляду за зрізаними

    квітами.

  • На прогулянці уважно оглянь різні рослини. Спробуй відшукати

    в книжковому довіднику, як вони називаються.

  • Довідайся про способи розмноження рослин: насінням,

    цибулинами, листками, пагонами. Навчись садити та пересаджувати квіти.

  • Вирости рослину, будь-яким способом, веди спостереження за

    змінами, що відбуваються з нею, записуй їх у щоденник.

  • Досліди як різні умови впливають на ріст та розвиток рослин:

    волога, освітлення, температура, вид грунту, тощо.

  • Довідайся про квіткових шкідників та про те, як завадити їм

    знищувати рослину.

  • Навчись плести віночки і роби композиції із сухих чи

    засушених квітів.

  • Збери власну колекцію квіткових рослин або відвідай квіткову

    виставку.

Бережіть ліси:

Пластун любить красу і дбає про неї.

Люди досить часто не задумується над значенням природного колообігу і своїми вчинками, порушують рівновагу, а почасти руйнують цілу екосистему.

Вирубування лісів, весняні підпали трави, зривання квітів на букети, не кажучи вже про розорювання земель, внесення отрутохімікатів, захоронення відходів та несанкціоноване скидання побутового сміття. Все це впливає на наше здоров’я та життя майбутніх поколінь. Давайте разом захищати наше майбутнє! Давайте захистимо карпатські праліси від знищення! Бережіть природу…

Заходи