Навіщо юнацтву доручають керівництво табором на цілий день - Пласт
EN

На деяких таборах практикують проведення дня самоврядування, коли учасники перебирають на себе ролі організаторів.

Ми поспілкувалися з керівниками двох таборів і розкажемо, у чому суть дня самоврядування і як він допомагає виховувати свідому та відповідальну молодь.

Міжкурінний табір у Польщі

Цей табір відбувся на харцерській базі “Насічне” для хлопців та дівчат з двох івано-франківських куренів: імені Степана Ленкавського та Ольги Кобилянської.

На таборі учасники вивчали етапи державотворення: фінансової системи, внутрішньої і зовнішньої політики, конституції, національної символіки, традицій тощо. Навчалися не тільки через гутірки (теоретичні заняття), але й через практичний досвід. У Пласті ми це називаємо — навчання через дію.

Тож кожен гурток (група) створював власну державу на прикладі нашої країни. Крім цього, учасники мали можливість спробувати себе на керівних посадах.

Тарас, керівник табору
На таборі ми мали так званий “другий рівень” — це юнаки і юначки старшого віку, які допомагають нам протягом табору і виконують певні завдання. Коли ми побачили, як відповідально вони ставляться до наших доручень і як сумлінно їх виконують, то зрозуміли, що їм можна довірити програму цілого дня.

Відтак організатори влаштували день самоврядування. Між учасниками “другого рівня” розподілили свої ролі і обов’язки: керівника табору, заступника по програмі, писаря та бунчужного (людина, що слідкує за дисципліною і часом).

Тарас розповідає, що новообрана команда організаторів хотіла все зробити на найвищому рівні, тому готувалася до пізньої ночі: прописували програму, обговорювали ідеї, вигадували якісь нововведення.

Тарас, керівник табору
Ми з захопленням спостерігали, як юнаки і юначки вжилися в ролі організаторів, як відповідально ставилися до своїх обов’язків. Програма вийшла дуже насичена, активітети — цікаві, а головне — і учасники, і новообрані організатори були суперзадоволені!

“Останній зв’язковий”

У таборі взяло участь більше 50 дітей з Тернопільщини. “Останній зв’язковий” відбувався в лісі, у форматі наметового містечка, тож учасники самостійно облаштовували територію для проживання і готували їсти.

Адже завдання цього табору — навчити юнаків та юначок життю в природі, роботи в команді та виховувати самозарадність. А день самоврядування став ефективним інструментом для цієї мети.

На “Останньому зв’язковому” організаторами запропонували стати всім дітям. Кожен і кожна могли зголосити себе на певну роль, після чого учасники вибирали переможця між кандидатами шляхом голосування.

Світлана, керівниця табору
Учасники самі себе пропонували на ці посади. І було дуже приємно бачити, як вони навіть боролися за це. Хлопець з дівчиною до останнього дискутували, хто з них має стати бунчужним або бунчужною.

Зрештою, команду обрали, і вони взялися до підготовки. Розпланували програму, самостійно підготували гутірки (заняття), спортивні ігри і навіть сформували між собою команду, яка цілий день готувала на польовій кухні їжу.

Важливо, що діти самі аналізували свої помилки. Наприклад, бачили, що не встигають по програмі, тоді розбирали, чому так сталося, де вони затягнули з часом і як вийти з цієї ситуації (Лариса, виховниця).

А додатковим ускладенням стала команда справжніх організаторів. Цього дня вони були “духами”, які заважали проводити день самоврядування: ховали гурткові прапорці, підкладали листи в таборову пошту. Спочатку учасники не розуміли, що відбувається, але потім навчилися дуже добре справлятися з кризовими ситуаціями.


Тож для чого існує день самоврядування

З одного боку, коли підліткам доручають керування цілим табором, це може стати для них справжнім стресом. Але табір — це підсумок програми, яку пластуни і пластунки пройшли за рік.

Цілий рік вони виконували дрібніші завдання і доручення. Починаючи з маленької відповідальності провести гру в перерві між заняттями, юнаки і юначки поступово доростають до того, що можуть колективно організувати цілий день на таборі.

А спробувавши провести денну програму, коли поруч є пластові наставники, які допомагають і не критикують за помилки, згодом молодь сміливо братиметься за організацію суспільно-корисних і значно масштабніших проєктів.

День самоврядування є дуже важливим для тих, хто хоче проявити себе. І новообрана команда чудово справилася з роботою. Було видно, наскільки їм це сподобалося. А ми, організатори, змогли трохи відпочити і перезавантажитися (Світлана, керівниця табору).

Я вважаю, що саме за допомогою такого дня самоврядування юнацтво вчиться відповідальності, вчиться працювати в команді заради спільної цілі. Саме в такій атмосфері у молоді виробляються лідерські здібності (Тарас, керівник табору).


Щоб долучитися до виховної роботи в Пласті, тисни на кнопку і заповнюй форму:

Поділитися

Схожi новини